social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

پنجشنبه1403/2/20

11:48:2

51

نشست تخصصی نحوه مشارکت در فعالیت‌های فنی کمیته‌های فراورده‌های آرایشی و مواد فعال در سطح

با عنایت به اهمیت استاندارد سازی و کاربرد استانداردهای بین المللی در عرصۀ تجارت جهانی، سازمان ملی استاندارد ایران اقدام به تشکیل کمیته‌های فنی متناظر با کمیته‌های فنی ISO نموده است. این کمیته‌ها متشکل از صاحب نظران و خبرگان از گروه‌های فراگیر ذی‌ربط و ذی‌نفع کشور بوده که با هدف ساماندهی مشارکت در تدوین استانداردهای بین‌المللی و ارائه نقطه نظرات و آرای گروه‌های ذی‌نفع، مبتنی بر منافع، مصالح و توسعه صنعتی کشور فعالیت می‌کنند.
در این راستا با عنایت به اینکه استان قزوین به عنوان قطب شوینده کشور شناخته می‌شود، مقرر است نشست تخصصی با موضوع «مواد فعال در سطح (شوينده‌ها)» در روز یکشنبه مورخ 1403/02/23 راس ساعت 10:00 در محل سالن آمفی‌تئاتر این اداره‌ کل برگزار گردد.
لذا با توجه به حضور معاون محترم تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد و سرپرست محترم دفتر مطالعات تطبیقی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی، از جنابعالی / سرکار عالی، صاحب نظران و خبرگان آن حوزه دعوت می گردد در این جلسه حضور بهم رسانید. شایان ذکر است لینک ذیل جهت دسترسی بر خط به جلسه در تاریخ فوق فعال می‌باشد: https://www.skyroom.online/ch/standard/generalmeetings
دستور کار نشست:
- آشنایی با سازمان بین‌المللی استانداردسازی (ISO) و ساختار و فعالیت‌های کمیته فنی؛
- معرفی برنامه‌های کاری کمیته‌های فنی متناظر؛
- تشریح نحوه مشارکت در فعالیت‌های استانداردسازی بین‌المللی و فرآیند تدوین استانداردهای ISO؛
- آشنایی با روند عضویت در کمیته فنی/ فرعی متناظر از طریق سامانه مشارکت در تدوین استانداردهای بین‌المللی؛
- آشنایی با استاندارد بین المللی INSO/ISO/TC 91 با موضوع Surface active agents