social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد
1397/1/18 شنبه
             صدور و تمدید پروانه های کاربرد علامت استاندارد کالاهای تولید داخل مشمول استاندارد


اداره كل استاندارد قزوین
فرم اطلاع رساني خدمت
عنوان خدمت:  صدور و تمدید پروانه های کاربرد علامت استاندارد کالاهای تولید داخل مشمول استاندارد شناسه خدمت:   10031457100
نوع خدمت:                                         خدمت به شهروندان (G2C)               خدمت به کسب و کار(G2B)               خدمت به دیگردستگاه های دولتی(G2G)
صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد جاباری و تشویقی/اختیاری به صورت کاملا الکترونیکی توسط سامانه یکپارچه نظارت بر اجرای استاندارد(سینا) به نشانی isom.inso.gov.ir  انجام می‌پذیرد. در همین راستا پس از ثبت درخواست صدور پروانه و بارگذاری مدارک و مستندات اولیه(احراز هویت)در کارتابل با شناسه و رمز عبور ارسال شده از طریق پیامک برای مدیرعامل واحد تولیدی، فرآیند بررسی مدارک و مستندات درسامانه سینا و برنامه‌ریزی جهت نمونه‌برداری و بازرسی (ممیزی واحد تولیدی) در دستور کار قرار می‌گیرد.لازم به ذکر است تمام مراحل در کارتابل واحد تولیدی قابل پیگیری و مشهود می‌باشد. در پایان پس از مطابقت محصول نمونه‌برداری شده با استاندارد ملی مربوطه، رفع کلیه نواقص و عدم انطباق‌های(احتمالی) بازرسی و همچنین تکمیل مدارک مورد نیاز در سامانه سینا پرونده واحد تولیدی جهت صدور به کمیته علائم استانی پیشنهاد می‌گردد. در صورت موافقت کمیته علائم، پروانه کاربرد علامت استاندارد برای مدت 3 سال صادر میگردد. 
 
2-تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی/اختیاری:در صورت تداوم کیفیت و استمرار تولید محصول مطابق روش‌های جرایی و دستورالعمل‌های صادره، توسط سازمان ملی استاندارد ایران با الزامات اعتبار پروانه کاربرد علامت استاندارد برای مدت 3 سال، به صورت کاملا الکترونیکی توسط سامانه یکپارچه نظارت بر اجرای استاندارد(سینا) به نشانیisom.inso.gov.ir انجام می‌پذیرد.در همین راستا واحد تولیدی باید 90 روز قبل از پایان اعتبار پروانه اقدام لازم جهت تمدید پروانه را در دستور کار قرار دهد. همچنین در صورت کسب 120 امتیاز منفی ناشی از مغایرت‌های کیفی و یا عدم برقراری الزامات سیستم مدیریت کیفیت مطابق با روش اجرایی 221/130/ر نسبت به تعلیق پروانه استاندارد، کمیته علائم تشکیل خواهد شد و در صورت تعلیق پروانه به مدت حداکثر90 روز به واحد تولیدی/ خدماتی جهت رفع نواقص مهلت داده می‌شود. در صورت اعلام رفع نواقص از سوی واحد تولیدی یا خدماتی بازرسی و در صورت نیاز نمونه‌برداری از تولید انجام شده و پس از صدور نتیجه آزمون(در صورت مطابقت) و احراز رفع عدم انطباق‌ها، پروانه کاربرد علامت استاندارد جهت رفع تعلیق به کمیته علائم پیشنهاد می‌گردد. همچنین در صورت عدم رعایت الزامات قانونی و کسب 190 امتیاز منفی ناشی از مغایرت‌های کیفی و یا عدم اقدام جهت رفع تعلیق پروانه کاربرد علامت استاندارد، مطابق با روش اجرایی 221/130/ر ،پرونده واحد تولیدی جهت ابطال در کمیته علائم مطرح خواهد شد. لازم به ذکر است تمام مراحل در کارتابل واحد تولیدی در سامانه سینا قابل پیگیری و مشهود می‌باشد.

 3-صدور مجدد پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی/اختیاری:در صورت اعلام رفع نواقص و درخواست صدور مجدد، مطابق فرآیندصدور پروانه استاندارد اقدام می‌شود.یادآور می‌شود درخواست صدور مجدد به صورت الکترونیکی انجام خواهد پذیرفت و مرتبه اول نیاز به دو نتیجه آزمون منطبق متوالی و برای مرتبه دوم سه نتیجه آزمون منطبق متوالی دارد. در زمان ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد، در صورتی که کالا یا خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری باشد واحد تولیدی یا خدماتی مجاز به تولید، توزیع، انبارش و تبلیغات نخواهد بود و در صورت مشاهده هرگونه از موارد فوق، جهل علامت استاندارد ایران محسوب شده و اقدامات قانونی از سوی اداره کل استاندارد صورت می پذیرد.
شهروندان و آحاد مردم میتوانند جهت دریافت اطلاعات پروانه علامت استاندارد کالاها و خدمات، شماره 10 رقمی مندرج در زیر علامت استاندارد را به شماره 10001517 فرستاده و اطلاعات مورد نظر را به صورت پیامکی دریافت کنند و نیز میتوانند از طریق کد USSD=*4# نیز اطلاعات پروانه را دریافت نمایند .همچنین از طریق اپلیکیشن دولت همراه و نصب آن بر روی سیستم عامل موبایل استعلام کد 10 رقمی و کسب اطلاعات پروانه
امکان پذیر میباشد.

ذینفعان:

ذینفعان این خدمت واحد های تولیدی/خدماتی هستند.     

آدرس سامانه :
ارائه درخواست خدمت و دریافت خدمت به صورت کاملا الکترونیکی توسط سامانه یمچارچه نظارت بر اجرای استاندارد(سینا) به نشانی isom.inso.gov.ir  انجام می‌پذیرد.

مستندات مورد نیاز
 
جزییات خدمت
متوسط مدت زمان ارایه خدمت:
با توجه به زمان درج شده در بسته اطلاعاتی (با توجه به بازرسی ها، نمونه برداری ها و نتایج آزمون برای فرآورده های مختلف متفاوت می باشد ، زمان محاسبه شده تقریی است) 
ساعات ارائه خدمت: ساعات اداري: 7 تا 14:30
تعدادبار مراجعه حضوری: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد:
مراجعه حضوری :  دارد 
تعداد مراجعه :  1 مرحله 
مراحل مراجعه :  در صورت نواقص و عدم توانایی در تکمیل مدارک الکترونیکی، مراجعه به میز خدمت حضوری و استفاده از کیوسک تعبیه شده 

تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد:
مراجعه حضوری :  دارد 
تعداد مراجعه : 1 مرحله 
مراحل مراجعه :  در صورت نواقص و یا در صورت هرگونه تغییر در مدارکی که قبلا ارائه شده 

 
هزینه ارایه خدمت(ریال) به خدمت گیرندگان: مبلغ(مبالغ): هزینه های مورد نیاز برای دریافت خدمت

شماره حساب (های) بانکی:

تعرفه های انجام خدمات نزد بانک مرکزی و به نام اداره کل استاندارد قزوین و با مشخصات زیر پرداخت می گردد.
شماره شبا: IR780100004077054401910226
شناسه پرداخت: 360054477140160004444444444444
توجه : هزینه های مربوط به بازرسی ، نمونه برداری و آزمون که توسط شرکت های بازرسی و آزمایشگاه های همکار انجام می شود، طبق تعرفه های مصوب سازمان ملی استاندارد بوده و باید به شماره حساب های اعلام شده از طرف آن ها واریز گردد.

 
استعلام: استعلامات 
ماهیت خدمت

 
     
 
نحوه دسترسی به خدمت
   اینترنتی :                                             isom.inso.gov.ir
  پست الکترونیک: 
    تلفن گويا يا مرکز تماس:                
   تلفن همراه: 
     پيام کوتاه:                               
   دفاتر ارائه خدمت یا دفاتر پيشخوان خدمات: 

نحوه دسترسي به شكايات، پیشنهادات و انتقادات:      

سامانه مردم دار

دریافت پیشنهادات مردمی در رابطه با بهبود ارائه خدمات
 

مستندات مورد نیاز 

قوانین و مقررات

سئوالات متداول 

بسته اطلاع رسانی

نظرسنجی زیرخدمت

نتایج نظرسنجی 

گزارش تحلیلی خدمت

نظرسنجی بازرس و نمونه بردار

جمع بندی و ارائه گزارش نظرسنجی زیرخدمت

استعلام کد ده رقمی پروانه استاندارد از طریق #4*=USSD میسر می باشد.
 

بيانيه توافق سطح خدمت 

 جزئیات خدمت (شناسنامه خدمت) در سامانه ملی خدمات دولت


نمودار مراحل دریافت خدمت/زیرخدمت :


نمودار و مراحل گردش کار






 

مسئول ارائه خدمت 

ردیف پست سازمانی  مسئول  ارائه

تلفن تماس

محل مراجعه ایمیل سازمانی

1

کارشناس میزخدمت

آقای طهرانچی

داخلی 958

طبقه همکف جنوبی

service.table@inso.gov.ir

2

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد

آقای صالحی

داخلی 944

طبقه همکف جنوبی

kamran.salehi@inso.gov.ir

3

صدور، تمدید، تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد صنایع غذایی و کشاورزی

خانم  شیخ احمدی

داخلی 950

طبقه همکف جنوبی

mahdiyeh.sheykhahmadi@inso.gov.ir

4

صدور، تمدید، تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد برق و الکترونیک

خانم  نهاوندی

داخلی 949

طبقه همکف جنوبی

maryam.nahavandi@inso.gov.ir

5

صدور، تمدید، تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد خودرو و نیرومحرکه

آقای  پزشکی

داخلی 956

طبقه همکف جنوبی

kamran.salehi@inso.gov.ir

6

صدور، تمدید، تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد مکانیک و فلزشناسی

آقای  اکبری نسب

داخلی 953

طبقه همکف جنوبی

jamshid.akbarinasab@inso.gov.ir

7

صدور، تمدید، تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد ساختمانی و معدنی

آقای طهرانچی

داخلی 958

طبقه همکف جنوبی

service.table@inso.gov.ir

آقای نظرخانلو

داخلی 945

طبقه همکف جنوبی

8

صدور، تمدید، تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد شیمیایی

خانم  پیمانی

داخلی 145

طبقه اول جنوبی

faranak.peymani@inso.gov.ir

خانم  مختاری داخلی 947 طبقه همکف جنوبی

9

نظارت بر کیفیت خدمات مشمول استاندارد مهندسی پزشکی

خانم  نهاوندی

داخلی 949

طبقه همکف جنوبی

maryam.nahavandi@inso.gov.ir

10

صدور، تمدید، تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد نساجی و چرم

آقای پزشکی

داخلی 956

طبقه همکف جنوبی

qazvin@inso.gov.ir

11

صدور، تمدید، تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد بسته بندی و سلولزی

آقای حلیمی

داخلی 951

طبقه همکف جنوبی

qazvin@inso.gov.ir

خانم  مختاری داخلی 947