social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

چهارشنبه1401/8/18

11:49:3

133

سیروس صارمی در روز ملی کیفیت در نمایشگاه دانش بنیان سازی تولید :

محصولات دانش بنیان راهی نوین برای ورود به بازارهای جهانی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد قزوین نمایشگاه دانش بنیان سازی تولید در حوزه صنعت و کشاورزی به همت جهاد دانشگاهی قزوین از تاریخ 16 لغایت 19 آبان ماه در نمایشگاه بین المللی قزوین برگزار شد.
مدیرکل استاندارد قزوین با حضور در این نمایشگاه  در روز 4شنبه 18 آبان مصادف با روز ملی کیفیت پاسخگوی سوالات خبرگزاری ایسنا بود.
سیروس صارمی با اشاره به امضاء تفاهم‌نامه سازمان ملی استاندارد ایران  با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: : بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده تا برای محصولات دانش‌بنیان استانداردی تعریف شود و همچنین نمادی نیز برای این شرکت‌ها طراحی شده ، ضمن اینکه درج علامت استاندارد برای محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، کمک به ارتقای سطح کیفی محصولات است.

این مقام مسئول گفت: محصولات دانش بنیان محصولات خلاقانه هستند و از آنجایی که ماهیت روی کار آمدن شرکت‌های دانش‌بنیان به دلیل توسعه و رفع نیازهای استان و کشور است بنابراین حمایت از این شرکت‌ها می‌تواند در رفع معضلات کشور کارساز باشد.

صارمی افزود:  باتوجه به بحث تحریم‌ها و همچنین تأکید مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی اهمیت دانش‌بنیان‌ها در سطح کشور دوچندان شده است. بنابراین حمایت از آن‌ها یک رسالت اجتماعی در راستای خودکفایی کشور است و کیفیتی که تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند داشته باشند، از مواردی است که باید به‌آن توجه شود. هر محصولی که تولید می‌شود در صورتی می‌تواند در بازار رقابت‌ها عرض اندام کند که کیفیت واقعی را داشته باشد.

مدیرکل استاندارد قزوین در پایان سخنان خود به مزایای نمایشگاه دانش‌بنیان‌سازی تولید و جسارت جهاد دانشگاهی قزوین در برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و اظهار کرد: با توجه به اینکه تیم جوان جهاد دانشگاهی پیشگام در عرصه‌های مختلف به خصوص تولید علم و ارتباط آن با صنعت است، اداره کل استاندارد آمادگی همکاری و انعقاد تفاهم‌نامه با این نهاد را در حوزه‌های تخصصی خود دارد.