social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

پنجشنبه1401/11/6

08:51:4

43

دستورالعمل کنترل کمیت برای مقابله با کم فروشی تدوین می شود

سومین جلسه طرح پایش و نظارت بر کمیت فرآورده ها با حضور رییس سازمان ملی استاندارد ایران در سالن شهید حججی برگزار شد.
دکتر مهدی اسلام پناه در این جلسه که مدیران کل استاندارد استان های کشور به صورت مجازی شرکت داشتند بر تدوین دستورالعمل و شیوه نامه کنترل کمیت و مقابله با کم فروشی تاکید کرد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران ضمن تبریک آغاز ماه رجب و میلاد حضرت امام محمد باقر(ع) از یک رویداد معنوی و مبارک در سازمان ملی استاندارد ایران خبر داد و گفت: این هفته میزبان شهید گمنام در سازمان ملی استاندارد ایران هستیم و امیدواریم خداوند متعال به برکت این شهید بزرگوار گشایش مضاعفی را در انجام وظایف این سازمان برای خدمت به مردم عنایت بفرماید.
دکتر اسلام پناه در ادامه، علت حضور خود را در تمامی جلسات پایش و نظارت بر کمیت فرآورده ها به جهت اهمیت طرح مقابله با کم فروشی در دوره تحولی‌ سازمان اعلام کرد و گفت: مسئولان استانی بدون هیچ عذر و بهانه‌ای باید در اجرای این طرح در استان مبادرت ورزند و گزارش دقیقی از عملکرد هفتگی استان خود را در راستای این طرح ارایه کنند.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران بحث کم فروشی را جزو وظایف و از اولویت های برنامه این سازمان دانست و از اینکه ترک فعل مدیران قبلی باعث انباشت تکالیف بر زمین مانده شده ابراز تأسف کرد.
وی با بیان اینکه این حجم از کار، توفیقی در مسیر خدمت مدیران جوان و جهادی برای جامعه است، تصریح کرد: اگر گفتمان ما گفتمان حق الناس است، باید برای ادای حقوق مردم سراز پا نشناسیم.
دکتر اسلام پناه تاکید کرد: با تلاش شبانه روزی و کار جهادی موضوع کم فروشی را در سراسر کشور پایش کرده و این اقدام را در راس برنامه‌های خود قرار دهید تا آمار کم فروشی به حداقل کاهش یابد.
در این جلسه دکتر حسن خانه زر ، رییس مرکز اندازه شناسی ، اوزان و مقیاس ها ، گزارشی از فعالیت‌های نظارتی ادارات کل استاندارد استان‌های کشور در اجرای طرح پایش و نظارت بر کمیت فرآورده ها ارایه داشت.