social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

دوشنبه1401/10/26

09:05:3

53

با حکم دکتر اسلام پناه؛

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی به عنوان مسئول امور نشان حلال در سازمان ملی استاندارد ایران منصوب شد

دکتر مهدی اسلام پناه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران، حکم حجت الاسلام و المسلمین، احمد مبلغی را به عنوان فقیه مجتهد متجزی و صاحب نظر در مسائل حلال، تمدید کرد.

در این حکم آمده است؛
در اجرای بند ۱ تبصره ۲ ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و به منظور حصول اطمینان از انطباق استانداردهای حلال با موازین فقه اسلامی و نظارت بر آن، جنابعالی برای مدت ۴ سال به عنوان فقیه مجتهد متجزی و صاحب نظر در مسائل حلال تمدید می شود، تا وفق شرح وظایف نسبت به تمشیت امور نشان حلال این سازمان اقدام فرمایید.
توفیقات روزافزونتان را در راستای تحقق اهداف عالیه انقلاب اسلامی و اجرایی شدن برنامه ها و سیاست های دولت مردمی در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) و تحت رهنمودهای حکیمانه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) از پروردگار قادر متعال خواستارم.
حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی، سال ۱۳۹۷ به عنوان فقیه مجتهد متجزی و صاحب نظر در مسائل حلال سازمان ملی استاندارد ایران منصوب شد.
طبق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، سازمان ملی استاندارد ایران به‌عنوان تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال موظف است به‌منظور حصول اطمینان از انطباق استانداردهای حلال با موازین فقه اسلامی و نظارت بر اجرای آن یک فقیه مجتهد متجزی صاحب‌نظر در مسائل حلال به شورای نگهبان پیشنهاد و پس از تأیید فقهای شورای نگهبان با حکم رئیس سازمان برای چهار سال منصوب نماید. این حکم برای دوره‌های بعدی قابل تمدید می‌باشد.